Sotevaalit

Vasemmistoliiton vaaliohjelma ja Kanta-Hämeen vaalikärjet

Lähipalvelut turvattava - lääkärin, hoitajan ja sosiaalityöntekijän vastaanotot sekä lähiyksikössä että asukkaan niin halutessa digitaalisesti ja puhelimitse. Kotihoito lähipalveluna, hoivakotipaikka mahdollisuuksien mukaan lähipalveluna.

Verorahoillamme ei saa rahoittaa yksityisten sotemonopolien voitontavoittelua ja tuottaa asukkaille turvatonta asemaa antamalla markkinoille valta ohjata miten ja missä palveluita on saatavilla. Julkisen palvelun ensisijaisuus palautettava niissä lastensuojelun, vanhusten ja vammaisten hoivan ja muissa palveluissa, joissa se on oikeiston yksityistämisinnossa menetetty

Henkilöstön saatavuus ja hyvinvointi turvattava - työolosuhteet, työehdot ja johtaminen tasavertaisesti kaikille henkilöstöryhmille kuntoon.

Forssan seudun ehdokkaat

Klikkaa kuvaa saadaksesi lisätietoa. Kaikki K-H alueen vasemmistoliiton ehdokkaat näet tästä.

Sotevaaleihin liittyviä kirjoituksia

Ensiksi kiitokset kaupunginhallitukselle erittäin hyvästä päätöksestä Talsoilan koulun osalta. Pieni lisäaika rauhoittaa ja suo tarpeellista perspektiiviä. Näin Akvarelli on mahdollista saadaan hallitusti toimimaan ilman ylimääräisiä paineita. Toivottavasti päätös pitää myös valtuustossa.

Talsoilan koulu on jälleen lakkautusuhan alla. Lienee jokin kevään merkki sekin. Sivistys- ja tulevaisuuslautakunta käsitteli asiaa 22.3. pidetyssä kokouksessa ja äänestysten jälkeen enemmistö kannatti Talsoilan lopettamista vuoden 2025 syksyllä.

Aluevaalien alla on havahduttu tähänkin asiaan eri tahoilla. Kirjoitin asiasta ennen viime kunnallisvaaleja ja aihe sopii tähänkin hetkeen, oikeastaan nythän tämä sopiikin.

Aluevaalien virallinen äänestyspäivä on jo sunnuntaina. Jännittää ihan hirveästi, vaalituloskin, mutta ennen kaikkea se, että miten meidän ihmisten ja meille tärkeiden palveluiden käy.